ISTORIJSKI, IKONIČAN I POPULARAN: 2 CV SLAVI SVOJ 75. ROĐENDAN

Date

Citroën slavi 75. rođendan svog ikoničnog i dugotrajnog modela: 2 CV, koji je proizveden u 5.114.969 primeraka između 1949. i 1990. godine. 2 CV ima svoje korene u projektu "TPV" ("Toute Petite Voiture" ili "vrlo mali automobil") iz 1936. godine, koji je imao za cilj stvaranje automobila koji su bili svestrani, ekonomični i dostupni. Postao je ikona, izgrađena na osnovama brenda: popularnosti, udobnosti, jednostavnosti, izdržljivosti i pristupačnosti. Njegov jedinstven oblik karoserije i svestranost bili su ključ uspeha koji se protezao kroz nekoliko decenija. Da bi proslavili ovu godišnjicu, napravljeno je osam portreta značajnih 2 CV modela u Citroën Konzervatorijumu. 7. oktobra, okupljanje od sedamdeset i pet 2 CV modela otvoreno za javnost održaće se u Konzervatorijumu u Aulnay-sous-Bois.
Dizajniran u Citroënovom dizajnerskom birou na Rue du Théâtre u Parizu i fino podešavan u testnom centru La Ferté-Vidame u regiji Eure-et-Loir, javno je predstavljen na Sajmu automobila u Parizu 7. oktobra 1948. godine. 2 CV je imao izuzetnu karijeru: ukupno je proizvedeno 5.114.969 primeraka, uključujući 1.246.335 2 CV kombija. Poslednji 2 CV napustio je fabriku u Mangualdeu u Portugalu 42 godine nakon lansiranja, tačno u 16:00 časova 27. jula 1990. godine.

POČECI 2 CV: PROJEKAT "TPV"

Projekt “TPV” (“Toute Petite Voiture” ili “vrlo mali automobil”) rođen je sredinom tridesetih godina, 1936. godine. Cilj mu je bio pružiti ljudima sa niskim primanjima ekonomičan, svestran automobil. Godine 1937. prvi prototip  vozila iz projekta “TPV” ugledao je svetlost dana, težak samo 370 kg i sa samo jednim prednjim svetlom (zakon tog vremena nije zahtevao dva). Vozilo je moglo prevoziti do četiri osobe i 50 kg prtljaga pri maksimalnoj brzini od 50 km/h, i bilo je izuzetno udobno.

Planirano je da se 1939. godine na Sajmu automobila u Parizu predstavi 250 modela preproizvodnje. Međutim, izbijanje rata prekinulo je ovaj plan. Modeli koji su bili izgrađeni uništeni su – osim četiri koja su tajno čuvana u Citroën Test Centru u La Ferté-Vidameu.

LEGENDE KOJA JE POSTALA SIMBOL AUTOMOBILSKOG SVETA

Kada je u julu 1949. godine krenuo u proizvodnju, 2 CV je bio mali automobil sa 9 KS, 375 cc, vazdušno hlađenim, bokser motorom sposobnim za maksimalnu brzinu od 50 km/h. Citroën je revolucionisao industriju automobila ekonomičnim i svestranim vozilom. Njegov jedinstven oblik karoserije i privlačnost brzo su osvojili veliki deo populacije. Međutim, ogroman uspeh može se pripisati i njegovom beskrajnom broju upotreba, kao i skidljivim sedištima, lakoj okretnosti i udobnosti. Ne treba zaboraviti ni činjenicu da je bio izuzetno ekonomičan za vožnju, što ga je učinilo najpopularnijim automobilom. Već do 1950. godine, porudžbine su se gomilale, čime su se vremena isporuke povećala na 6 godina. Njegov avangardni duh, sa genijalnim tehnologijama za to vreme, osigurao je da ostane deo automobilske scene tokom mnogo godina. 2 CV je model koji nikada ne izlazi iz mode i postao je pravi društveni fenomen, privlačeći kolekcionare iz celog sveta. I dalje ga često možemo videti na našim putevima. 2 CV je takođe poznat širom sveta na mnoge različite načine, a njegovu reputaciju prate brojni nadimci. Neki od najpoznatijih su “Spaček” ,”Ružno pače”, da navedemo samo nekoliko njih. Ova raznovrsnost nadimaka pokazuje koliko je ovaj istorijski i ikonični model bio popularan.

NEKOLIKO VERZIJA I EPOHA NA PUTEVIMA SVETA

Ukupno je bilo deset posebnih izdanja 2 CV, lansiranih u Francuskoj i nekoliko drugih evropskih zemalja. To je uključivalo modele kao što su Spot, Charleston i Cocorico. 2 CV je takođe doživeo niz promena, uključujući lansiranje 2 CV kombija (poznatog kao 2 CV AU) 1951. godine, a zatim i modela 2 CV AZ 1954. godine, opremljenog sa 12 KS motorom i čuvenim centrifugalnim kvačilom.

Osim toga, 2 CV se vozio na putevima širom sveta zahvaljujući raznim Raid-ovima, kao što su 16.500 km dugi Raid Pariz-Kabul-Pariz 1970. godine, 13.500 km dugi Raid Pariz-Persepolis 1971. godine i 8.000 km dugi Afrički Raid od Abidjana do Tunisa 1973. godine, sva tri organizovana od strane Citroëna.

PROSLAVA GODIŠNJICE 7. OKTOBRA U KONZERVATORIJUMU

7. oktobra, pred nama je nezaobilazan događaj u svetu automobila: proslava 75. godišnjice legendarne Citroën 2 CV u Konzervatorijumu Citroën. Povodom ove nezaboravne godišnjice, sedamdeset i pet 2 CV modela koji su obnovljeni i strastveno održavani od strane privatnih kolekcionara, registrovani su i okupiće se u Konzervatorijumu Citroën u Aulnay-sous-Bois. Od 10 časova, posetioci će imati priliku da otkriju ove dragulje istorije automobila i razgovaraju sa njihovim vlasnicima.

Događaj je otvoren za javnost i biće nezaboravan dan za ljubitelje Citroëna, zaljubljenike u klasične automobile i radoznale posetioce. Posetioci će takođe imati priliku da posete Konzervatorijum, u kojem se nalazi oko 250 ikoničnih modela dvostrukog Chevron brenda, pružajući fascinantan uvid u bogatu istoriju Citroëna.

OSAM IKONIČNIH 2 CV VOZILA FOTOGRAFISANIH POVODOM

Povodom ove godišnjice, osam ikoničnih 2 CV modela iz Citroën Konzervatorijuma je fotografisano na posebno umetnički način:

– 2 CV 6 Hermès, obučen od glave do pete u Hermès, predstavljen na Sajmu automobila u Parizu 2008. godine povodom 60. rođendana 2 CV.
– 2 CV 6 Spécial, jedan od poslednjih 2 CV modela proizvedenih u fabrici Levallois 1988. godine.
– 2 CV Spot, prvo posebno izdanje od strane Citroëna, od kojih je izgrađeno 1.800 sa dvobojnim tapaciranjem i karoserijom baziranom na dizajnu stiliste Sergea Gevina.
– 2 CV A, jedan od 250 prototipova izgrađenih 1939. godine za Sajam automobila, koji je na kraju otkazan zbog Drugog svetskog rata. Jedan od četiri preostala vozila u Konzervatorijumu Citroën.
– 2 CV A Berline (1950), identičan onome koji je predstavio Pierre Boulanger na otvaranju Sajma automobila u Parizu 1948. godine.
– 2 CV A sa upravljačem na desnoj strani, izgrađen u Sloughu (Velika Britanija) od 1953. godine. Imao je limeni prtljažnik i otvarajuće zadnje prozore. Do danas, to je najstariji britanski 2 CV u Evropi.
– 2 CV AZU, 2 CV kombi proizveden od 1954. do marta 1978. godine, sa velikim kapacitetom za teret i zadnjim “ormarima” za lako utovarivanje.
– 2 CV 4 x 4 “Sahara”, sa pogonom na sve četiri točka i dva motora koji mu omogućavaju pregovaranje nagiba od preko 40 procenata u pesku.

More
articles